Jeszcze do niedawna popularny był głównie jeden typ zdjęć wizerunkowych – których efektem były fotografie portretowe, wykonane na jednolitym tle – najczęściej szarym lub białym, gdzie modelka lub model mieli za zadanie po prostu stać i patrzeć w obiektyw.
Wraz z rozwojem mediów społecznościowych te trendy zaczęły się coraz mocniej zmieniać. Już nie przyciągają naszej uwagi ,,sztywne, mocno wypozowane zdjęcia”. Chcemy na fotografiach widzieć człowieka, jego pasję. Zdjęcia wizerunkowe nie mają więc już tylko na celu pokazania, jak ktoś wygląda. Mają pokazać też, jaki ktoś jest, co jest jego pasją. Mają oswajać odbiorcę z wizerunkiem całej firmy, nawet jeśli to tylko działalność jednoosobowa. Nikt nie zaprzeczy przecież, że woli kupować produkty lub usługi od człowieka, którego już w jakiś sposób poznał, chociażby tylko przez Internet, niż od firmy, za którą stoi tylko logo i o której nie wie zbyt wiele.